Познавательное

Английский упражнения для 2 класса – Летняя тетрадь с упражнениями по английскому языку 2 класс ( УМК М.З. Биболетовой “Enjoy English”)

Комплекс упражненийпо грамматике английского языка для 2 класса – Мои статьи – Каталог статей

1. Вставьте необходимую форму глагола to be.

№ 1.

1. He  …….    a doctor.

2. How …..   your  father?  He  …..  fine.

3. We  ……  pilots.

4. My father ….an engineer.

5. ……  this  fox little? Yes, it …. .

6. Where ….you  from? I ….from Russia .

7. Her uncle ….  a  worker.

8. That elephant ….  grey.

9. How ….you? I ….fine.

10. The  big balls …. on the table.

№ 2 .

1.This fox … little.

2.  The ittle hares ….in the box.

3. How … your brother? He … fine.

4. Where … they from? They  …from  America.

5.  Those horses  …brown.

6.  They  …engineers.

7.  My mother … a doctor.

8.  … her aunt a teacher? Yes, she… .

9.  That  bear  … in the  bag.

10. … they  from Great  Britain? Yes, they  …  .

 № 3.

1. This monkey  …  inthebag.

2. My father  …is  a  worker.

3.  … they  drivers? Yes, they… .

4. How  …your  sister? She … fine.

5. That  fox  …  near  thetable.

6.  Where … you from? I  …  fromGreat  Britain .

7. These  tigers …  big.

8. The green crocodiles … inthebox.

9. My  sister  …  an engineer.

10. We  …  doctors.

№ 4

1.  Myuncle  …  a  cosmonaut .

2.   …  she  a  pilot? Yes, she  …  .

3.  They  …  workers.

4.  This  monkey  …  little.

5.   How  …  your  aunt? She  …fine.

6.  These  elephants  …  big.

7.  Where … he  from? He  …fromAmerica.

8. The  nice  dolls  …  under  thetable.

9. … her  aunt  a driver ? Yes, she … .

10. … we teachers? No, we … not .

№ 5.

1.     I  …  a doctor .

2.     These  dogs  … funny .

3.     How  …  your  mother ? She  …  fine .

4.     This  hare  …  under  the  chair .

5.     My  uncle  …  a pilot .

6.     That  fox  …  nice .

7.     Where  …  they  from? They … from Africa .

8.     We  …  workers .

9.     … her  aunt  a cosmonaut ? Yes, she … .

10.    … they  from Russia ? No, they … not .

№ 6.

1.     They  … teachers .

2.      … her uncle  a  cosmonaut ?

3.     Where … you  from? I  … from  Africa .

4.     Those  kittens  …  funny .

5.     How  … her  aunt ? She … fine .

6.     This  bear … big .

7.      That giraffe … under the table .

8.      … your  father  a  pilot ? Yes, he … .

9.     The  big  tigers … near  the  chair .

10.    … we  engineers?

№ 7.

1.     Her aunt … not  a doctor.

2.      Where  …  he  from ? He  …  from  Russia .

3.     These  birds  …  nice .

4.     That  monkey  … funny .

5.     How  … her  brother ? He … fine .

6.     They  … workers .

7.     What  colour … these toys? They  …  red .

8.      … your  uncle  a  driver ? No, he … not .

9.     This  crocodile … in the bag .

10.   What  … on the table?  The  cat  …  on the table .

№ 8.

1.     How  … you ? I … fine .

2.     The  nice  cats  …  near  the  table .

3.     My  father  …  an  engineer .

4.      …  that  tiger in the bag ?

5.      Where  … she from ?  She  …  from  Great  Britain .

6.      …  we  cosmonauts ? No, we … not .

7.      … his  aunt  a teacher ? Yes, she  … .

8.     What  …  in  the  bag ? The bird  … in the  bag .

9.     They  …  doctors .

10.  How  …  her  sister ?  She  …fine .

Задайте  вопрос начиная со слова в скобках .

№ 1.

1.     This fox is in the bag . (What)

2.     My  father  is  a  pilot . ( Is)

3.     We  are  cosmonauts . (What )

4.     The  little  puppies  are  on  the  chair . (Where )

5.     That  tiger  is  big . ( What )

6.     These  horses  are  brown . (What  colour )

7.     They  are  pilots . ( Are )

№ 2.

1.     Her  uncle  is  a  pilot . ( What )

2.     This  horse  is  big . (Is)

3.     These  kittens  are  funny . ( Are )

4.     That  bear  is  brown . (What  colour )

5.     The  yellow  ducks  are  under  the  chair . ( Where )

6.     My  father  is  a  cosmonaut . ( Is )

7.     Those  hares   are  in  the  bag . (What )

№ 3.

1.     She  is  a  teacher . ( What )

2.      These  bears  are  big . ( Are )

3.     This  elephant  is  in  the  bag . (Where )

4.     His uncle  is  from  America . (Where )

5.     That  horse  is  brown . ( What  colour )

6.     My  brother  are  engineers . (Are )

7.     Her  aunt  is  fine . ( How )

№ 4.

1.     Our  mother  is  fine . ( How )

2.     They are  cosmonauts . ( Are)

3.     That  dog  is  in  the bag . (Where )

4.     Those  birds  are  little . ( What )

5.     Her  brother  is from  Russia . (Where )

6.     Those  ducks  are yellow . (What  colour )

7.     This  elephant  is  big . (Is )

Вставьте подходящую форму  глагола  to be ,упражнения с использованием  20 % незнакомой лексики

 № 1.

1.     This  tiger  …  big .

2.     How …  your  uncle ? He  …  fine .

3.     Where  …  he  from ? He  …  from  America .

4.     We  …  teachers .

5.     This  cat  …  in  the  bag .

6.     I  …  a  dentist .

7.     Where  … you  from ? I  … from  Italy .

8.     This  eagle  … brown .

9.     How  …  you ?  I  …  fine .

10.   Those  flowers  …  red .

 № 2 .

1.     This  apple  …  yellow.

2.     Where  …  they  from ? They  … from  Great  Britain .

3.     We  …  workers .

4.      I  …  a  painter .

5.     The  dog  … in  the  house .

6.     He  …  from  Norway .

7.     His  uncle  …  a  pilot .

8.     How  …   his  mother ? She … fine .

9.     These  foxes  … nice .

10.   How  old  … you ? I  … seven .

№ 3.

1.   This   dog  … big .

2.   These  monkeys  …  funny .

3.   She   …  a  doctor .

4.   Where  …  he  from ? He  …  from  Africa .

5.   Those  rabbits  … in  the  box .

6.   Her  mother  …  an  actriss.

7.   These  snakes  …  yellow .

8.   Their  families  … from  Germany .

9.   How  old  … you ? I  … nine .

10.  His  aunt  … fine .

№ 4 .

1. Where  …  she  from ? She  … from  Brazil .

2. Her  niece  …  a  doctor .

3. How  …  you ? I  …  fine .

4. I   … a  hunter .

5.  What  colour  … those  flowers ? They  … violet .

6.  He  … a  teacher .

7. That  dog  …  little .

8. Those  monkeys  … funny .

9. The  toys  …  on  the  shelf .

10. How  old  …  he ? He  …  eight .

Переведите с русского на английский

№1

1.  Те слоны – большие.

2.  Мой брат –  рабочий.

3.  Та птица –  маленькая.

4.  Как твой папа? Он –  хорошо.

5.  Откуда ты? Я –  из России.

6.  Птица – на столе.

7. Положи ту игрушку под стул, пожалуйста.

8.  Дай мне этих игрушечных медведей, пожалуйста.

9.  Возьми этого слона и положи его в ту большую коробку.

10. Как тебя зовут?

№2

1.     Как его зовут? Его зовут Дима.

2.     Я  – рабочий. Я  – не шофер.

3.     Как его тетя? Его тетя хорошо.

4.     Его дядя –  космонавт.

5.     Эта птица маленькая? Да.

6.     Положи того котенка в эту маленькую сумку, пожалуйста.

7.     Те зеленые крокодилы  – в коробке.

8.     Возьми этих милых кукол, пожалуйста.

9.     Дай мне ту забавную обезьянку, пожалуйста.

10.    Откуда твой дядя? Он из Америки.

 

№3

1.     Эти медведи –  коричневые.

2.     Как ее зовут? Ее зовут Катя.

3.     Твой папа шофер? Да.

4.     Та лисица на стуле?

5.     Они –  пилоты.

6.     Положи желтую утку внутрь  коробки, пожалуйста.

7.     Дай мне этих двух жирафов, пожалуйста.

8.     Откуда ее сестра? Она  – из Африки.

9.     Возьми эту красную лису и положи ее под большой стул.

10.    Те серые слоны  – большие.

№4

1.     Твоя тетя врач? Нет.

2.     Сколько тебе лет? Мне  – 8.

3.     Те большие медведи на твоем столе.

4.     Мы ученики.

5.     Откуда ты? Я из Великобритании.

6.     Та красивая кукла – под стулом.

7.     Какого цвета твоя игрушечная птица?

8.     Возьми этого серого слона и положи в ту коробку.

9.     Мой папа не шофер.

10.     Дай три мяча, пожалуйста.

Вставь have или has.

№1

1.     He ____________ got an uncle?

2.     I ____________got many balls.

3.     __________ they got many toys?

4.     His aunt ______________got a cat.

5.     She __________ not got a sister.

6.     I _____________not got one doll.

7.     ___________ she got a father?

№2

1.     He __________ got an uncle.

2.     I ___________ got many balls.

3.     ____________they got many toys?

4.     His aunt ____________got a cat.

5.     She ___________not got a sister.

6.     I _____________not got one doll.

7.     ____________she got a father?

№3

1.     They ___________got a daughter.

2.     His aunt ___________got a dog.

3.     She _____________ not dot a brother.

4.     I ___________ got two cats.

5.     _______________her uncle got a son?

6.     He ______________not got a daughter.

7.     ___________ they got a puppy.

№4

1.     Her aunt ________________got a daughter.

2.     She _____________ not got a niece.

3.     _______________they got a toy crocodile?

4.     I _____________got four ducks.

5.     He ____________not got an aunt.

6.     __________his sister got a nephew?

7.     Her uncle __________ got a daughter.

Вставьте необходимую форму глаголов to be \ to have

№1

1.     This bird ________ little.

2.     She ___________ got a grandfather.

3.     How ____________he? He ____________ fine.

4.     The brown cows _____________ near the box.

5.     Where _____________ he from?  Нe ______________ from Great Britain.

6.     I ____________ got five giraffes.

7.     Those elephants ______________big.

8.     His uncle _____________ a pilot.

9.     ____________his brother many toys?

10.  They ___________not got a cat.

№2

1.     This kitten _____________ little.

2.     He ____________ got a brother.

3.     Where ___________they from? They ____________ from Russia.

4.     Those tigers ____________ big.

5.     Her uncle __________ got a son.

6.     How ____________his father? He ________ fine.

7.     My sister _____________ a worker.

8.     _______________ you got two toy hares?

9.     They __________ pilots.

10.   ___________ his aunt from America?

№3

1.     That bird _________ nice.

2.     How ____________ she? She ______________ fine.

3.     I _____________got six crocodile.

4.     He ___________ a worker.

5.     He ___________ got a grandmother.

6.     Where __________ you from? I _________from Africa.

7.     ____________your brother’s drivers? Yes, they ____________.

8.     She ___________ not got an uncle.

9.     Those funny monkeys ____________________ in the bag.

10.    _______________you got a grandmother? Yes, I ________________.

№4

1.     Where ____________ they from? They ____________ from America.

2.     She _____________ got an aunt.

3.     How ____________ his brother? He ______________ fine.

4.     That kitten ______________ funny.

5.     Their friends _____________ teachers.

6.     __________he got a nephew? Yes, he _______________.

7.     These big tigers ______________ on the table.

8.     I ______________ got seven hares.

9.     _____________ those little hares white?

10. Her uncle ___________ a driver.

Вставьте глаголы to be/ to have в правильный форме. 20% незнакомой лексики.

№1

1.     His uncle ___________ a cosmonaut.

2.     I ____________ got eight cows.

3.     Where ___________ she from.

       She __ _________from America.

4.     He  ______________got a mother.

5.     How ___________ you? I _______ very well.

6.     ____________ you got a sister? No, I ___________.

7.     My aunt _________ a reporter.

8.     ____________ she got a red ribbon.

9.     Where __________ you from? I ________ from Finland.

10.   They _____________not got domestic animals.

№2

 She ____________ got a mother.

1.     He ______________ an engineer.

2.     My brother ____________ a worker.

3.     He _____________ not got a grandfather.

4.     Where ________ she from? She ___________ from Africa.

5.     How ____________ they? They __________ fine, thanks.

6.     They __________ got six goats.

7.     _____________ he got a computer? No, he ____________.

8.     Where __________ you from? I __________ from Greece.

9.     I _____________not got a violin.

№3

1.     He _____________ got a father.

2.     How ____________ he? He ____________ fine.

3.     They ___________ got a big car.

4.     Where ____________you from? I _________ from France.

5.     He ____________ a driver.

6.     ______________ they tailors? No, they ___________.

7.     What colour _______________ this hat?

8.     ____________she got a pet? Yes, she _____________.

9.     ____________your uncle from America? Yes, he _________.

10.   We _____________ got many friends.

№4

1.     He _____________ not got a sister.

2.     ____________ they sailors? Yes, they ________.

3.     Where ___________ your aunts from? They_____________ from Brazil.

4.     His aunt ______________ an engineer.

5.     My brothers ___________ not got a toy helicopter.

6.     How __________ her father? He __________ fine.

7.     Where ___________ those toy dinosaurs? The _____________ under the table.

8.     ___________ her sister many hens? No, she ________.

9.     This big bear _____________ not grey.

10.   ____________ you got a big house?Yes, I _____________.

Глагол can. Постройте вопросительные и отрицательные предложения.

№1

1.     My brother can read.

2.     They can play football very well.

3.     Her aunt can swim.

4.     I can see this hen.

1.     Her uncle can jump very well.

2.     She can skate.

3.     Those boys can play hokey.

4.     My mother can sky very well.

1.     We can run very well.

2.     He can play volleyball.

3.     These girls can play badminton very well.

4.     His father can sledge.

Переведите на английский язык.

№1

1.     Твои сестры умеют скакать на скакалке?

2.     Я умею играть в чехарду очень хорошо.

3.     Мой маленький брат не умеет читать.

4.     Они умеют играть в настольный теннис?

1.     Он может видеть твою птицу.

2.     Твоя мама умеет плавать.

3.     Эти мальчики умеют играть в баскетбол очень хорошо.

4.     Твоя маленькая сестра умеет играть в классики?

1.     Мой папа умеет кататься на лыжах очень хорошо.

2.     Ты можешь видеть тех слонов.

3.     Его тетя умеет играть в волейбол.

4.     Они не умеют плавать.

1.     Твой дядя умеет играть в хоккей?

2.     Она умеет кататься на коньках очень хорошо.

3.     Твои друзья не умеет играть в чехарду.

4.     Эта девочка умеет писать очень хорошо.

Постройте вопрос и отрицание.

№1

1.     My brother can play badminton very well.

2.     This box is on the table.

3.     Her aunt has got two children.

4.     Those crocodiles are big.

5.     They have got a father.

6.     They can swim very well.

7.     My uncle is a driver.

8.     These brown bears are under the chair.

№2

1.     She is from Great Britain.

2.     My sister is a teacher.

3.     These girls can skip very well.

4.     Her brothers are fine.

5.     His grandmother has got three cats.

6.     Hares can jump very well.

7.     Those foxes are in the bag.

8.     These dogs have got five puppies.

№3

1.     His uncle is a worker.

2.     This girl can ski very well.

3.     Her grandfather has got a car.

4.     Those tigers are on the table.

5.     Your mother can play table tennis.

6.     I’m from Russia.

7.     They have got two children.

8.     My sister is fine.

№4

1.     He is a pilot.

2.     His uncle has got a puppy.

3.     Their sisters are from America.

4.     I can run very well.

5.     She is from Africa.

6.     They have got a grey cat.

7.     That boy can play hockey.

8.     Those dolls are in the box.

Present Simple.Переделайте предложения в отрицательную и вопросительную форму.

№1

1.     I like my toys.

2.     We give these flowers to our teacher.

3.     They skate at the stadium.

4.     My mother skips very well.

5.     My brother takes my toys.

№2

1.     Her aunts take that flower.

2.     I put my toys under the chair.

3.     He loves his sister.

4.     We skate at the school sports ground.

5.     My father plays football at the stadium.

№3

1.     My friend gives me a toy.

2.     Her sister skips very well.

3.     He likes his toys.

4.     I play tennis at the school sports ground.

5.     They read books every day.

№4

1.     She swims with her friend.

2.     My brother plays football on Monday.

3.     I love my family.

4.     Our teacher takes our books.

5.     We ski at the school sports ground.

Поставьте глагол в нужную форму.

№1

1.     My father _________(read) magazines in the morning.

2.     His sister __________(not  run) at the school sports ground.

3.     We ____________(put) our monkeys into the box.

4.     _________ they ___________ (sledge) every day?

5.     His aunt ____________(skip) very well.

6.     I ___________(not ski) at the stadium.

7.     His friends ___________(give) him those ducks.

8.     ___________his friend ___________(swim) at the swimming pool?

9.     They _____________(not give) me those toys.

10.   __________ you ________(go) to the school sports ground.

№2

1.     She __________(not read) books every day.

2.     ___________ they _________(ski) at the stadium?

3.     His father _________(swim) very well.

4.     Her brother ___________(put) these bears on the chair.

5.     We _______________(not sledge) every day.

6.     Her little sister ___________(not like) to play with toys.

7.     ___________you __________ (love) your brother?

8.     I____________(skip) at the school sports ground?

9.     He ______________(not play) tennis very well.

10.   _________your friend __________(play) hockey?

№3

1.     He ______________(play) football  at the school sports ground.

2.     We ____________(not swim) on Thursdays.

3.     She ___________(like) her toys.

4.     My mother _________(put) my elephant on the table.

5.     __________she _________(sledge) with her friends?

6.     They ___________(not go) to school on Saturday.

7.     She __________(give) me some books.

8.     _______they _________(play) tennis on Tuesday.

9.     I ___________(not play) snowballs at the stadium.

10.    We _________(love) our dog.

№4

1.     She ________(love) her dog.

2.     You __________(skip) at the stadium.

3.     ___________she ________(take) her bag?

4.     I ___________(give) my father his book.

5.     _______you _______(play) volleyball on Friday?

6.     They _____________(not swim) in the river.

7.     My brother ________(skate) very well.

8.     I ________(not  play) hockey at school.

9.     My sister _________(read) many books.

10.    We ___________(run) at the school sports ground.

№5

1.     His sister _________(skate) very well.

2.     She __________(not ski) on Tuesday.

3.     You __________(love) your family.

4.     _________your  aunt _________(read) books in the evening?

5.     They ___________(swim) at school every Wednesday.

6.     His brothers __________(not play) volleyball.

7.     ________those boys ________(jump) at the stadium?

8.     He __________(give) her many toys.

9.     They ________(play) snowballs in winter.

10.   ________that boy _______(play) hockey?

№6

1.     _________you _________(play) badminton on Monday?

2.     We __________(like) our toys.

3.     ___________your aunt _________(play) tennis at the stadium?

4.     I__________(take) my toys.

5.     She ___________(skip) at the stadium.

6.     __________she _________(jump) at the stadium?

7.     They __________(not go) to school on Saturday.

8.     We ____________(play) volleyball at the school sports ground.

9.     _________his little brother __________(play) snowballs?

10.  I _________(read) a lot of books.

№7

1.     Her aunt ________(give) her this funny monkey.

2.     This girl __________(jump) at the school sports ground.

3.     ________they _______(play) football every Monday?

4.     She ____________(not play) snowballs.

5.     We __________(take) books.

6.     ________ her aunt ________(swim) at the swimming pool?

7.     _______they ________(like) their toys?

8.     These boys _________(play) hockey at the stadium.

9.     I _________(love) my father.

10.    My sister _________(ski) on weekends.

№8

1.     My aunt ________(play) volleyball at the stadium.

2.     They _________(love) their cat.

3.     I _________(not play) basketball at school.

4.     She ______(take) those bears.

5.     ________they ______(run) at the stadium?

6.     We _________(not go) to the cinema on Monday.

7.     This girl __________(not play) hockey.

8.     _________her uncle ________(run) twice a week?

9.     My friends _________(sledge) at  the stadium.

10.   ________you ________(go) to the school sports ground  to jump?

№9

1.     She _________(go) to the stadium to run.

2.     We ________(play) hockey twice a week.

3.     They __________(not jump) at school.

4.     Her father ___________(put) her books on the table.

5.     Those girls _________(play) badminton very well.

6.     ________they _______(play) basketball at the school sports ground?

7.     He ________(love) his dog.

8.     ________his brother _________(go) to the swimming pool?

9.     We _________(run) at the stadium on Monday.

10.   She _________(notplay) volleyball.

№ 10

1.     Her father________ (skate) at the stadium.

2.     I _________(love) mycat.

3.     ___________your sister _______(play) badminton?

4.     ___________they ________(play) football at the school sports ground?

5.     This girl __________(not read) many books.

6.     His uncle _________(play) hockey on Friday.

7.     Mybrother ____________(not go) to school.

8.     _________our teacher ________(run) very well?

9.     Her aunt ________(swim) at the swimming pool.

10.    These monkeys ________(jump) very well.

korolevaelena.ucoz.net

упражнения для 2 класса английский

Изучать английский нелегко даже взрослому, не говоря уже о детях. У них еще не выработалась та усидчивость, которая есть у взрослых. Ребенок 6-7 лет в состоянии усвоить гораздо меньше слов, чем дети постарше, а тем более взрослые. Однако если сравнить возрастные нагрузки, они ни чуть не меньше. После знакомства с алфавитом, учащиеся 2 класса штурмуют английский практически со всех сторон. Только эта крепость прочна и ее не так-то легко взять. Многим, кто оказывается в этой ситуации без поддержки, она просто не по зубам. Поддержка родителей, старших братьев и сестер, бабушек и дедушек, одним словом взрослых, необходима им как воздух.

Упражнения для 2 класса – это главное оружие для взятия крепости под названием английский. Они очень разные по своему характеру и содержанию. Упражнения на логику, фонетику, правописание и другие, которые учащиеся должны выполнять ежедневно, независимо от того есть у них урок или нет. Лучше заниматься 15-20 минут каждый день, чем по часу 2-3 раза в неделю. Ребенок и устает от таких занятий меньше и пользы от них больше. А уж если ребенок выполняет их у компьютера, для него это двойное удовольствие.  Все приведенные ниже упражнения связаны с развитием логического мышления, а также помогают ребенку лучше усвоить слова, их значение и употребление с другими словами, правописание слов и цифр. Все эти знания очень пригодятся им при сдаче итогового теста.

Упражнение 1. Подберите из левой колонки ( цвета) к словам из правой колонки. Составьте пары слов так, чтоб получились словосочетания и переведите их. Всего шесть пар. Перед каждой парой не забудьте поставить артикль  a”

green                          apple

pink                            chicken

blue                            teddy-bear

brown                         crocodile

red                              pig

yellow                         elephant

grey                            dress

Ответы к упражнении 1

1.a green crocodile (зеленый крокодил)     2. a pink pig (розовый поросенок

3. a blue dress (голубое платье)                  4. a brown teddy-bear (коричневый медвежонок)

5. a red apple             (красное яблоко)                   6. a grey elephant (серый слон)

 

Упражнение 2. Вставьте пропущенную букву.

1. so_a            2. d_um          3. d_ll             4. d_ck                       5. t_ger

6. chee_e        7. p_um          8. b_ll             9. tab_e         10. ki_e

Ответы к упражнению 2

1. sofa             2. drum           3. doll             4. duck            5. tiger

6. cheese         7. plum           8. ball             9. table                      10. kite

Упражнение 3. Решите примеры и впишите ответ словами.

1. two + three =         2. seven – four =        3. nine – one =

4. one + five =           5. six + four =           6. ten – three =

Ответы к упражнении 3

1. five                         2. three                       3. eight

4. six                           5. ten                          6. seven          

bebris.ru

Английский. Тесты по чтению для 2 класса.

Сегодня предлагаю вам подборку разноплановых тестов для чтения для 2-го класса. Тесты не сложные. Их можно использовать как для развития навыков чтения в начальной школе, так и для проверки этих самых навыков во 2 классе. При выполнении заданий во 2-м классе тексты у учащихся не забираются.  Если вы используете данный материал в 3-м классе. После 5-10 минут ознакомления текст можно забрать и выдать бланки с заданиями.

Reading tests для второго класса.

Тест по чтению для 2 класса. #1.

Тема: about myself, pets

Прочитай текст и выполни задания к нему.

I’m Greg. I’m nine. I have got a nice red cat. It can jump and run. But I haven’t got a dog, and I’m sad. This is Rob. He is three. He has got a little yellow fish. The fish is nice. It can swim. Rob is happy. This is Jillian. She has got four little kittens. Jillian is happy, too.

Задания к тексту.

Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.

Greg, sad, snake, nice, Ann, jump, apple, nine, funny

Ex.2. Дополни предложения в соответствии с текстом.

  1. Greg has got а                               a) little white kitten b) nice red cat c) little red fish
  2. It can .                                             a) jump b) swim c) run
  3. Rob is .                                           a) nine b) five c) three    d) seven
  4. Ron has got                                  a) nice little kitten b) big black cat c) little yellow fish
  5. Jillian has got                              a) three little kittens b) a nice little kitten  c) four little kittens

Ex.3. Ответь на вопросы. Дай краткие ответы в соответствии с текстом.

Образец: Is Greg nine? — Yes, he is.

  1. Has Greg got a nice black cat? ____________________
  2. Is Greg happy? ____________________
  3. Is the fish big and green? ____________________

 

Тест по чтению для 2 класса. #2.

Тема: about myself, pets

Прочитай текст и выполни задания к нему.

This is Anna. She is little. She is five. Anna has got a cat. It is a big cat. This is Katrin. She is little, too. She is six. She has got a chick. It’s a nice chick. This is Jackie. He isn’t little. He is big. He is nine. He has got a kitten. It is a funny little kitten.

Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.

Five, nice, Jill, little, six, kitten, seven, Jackie, funny

Ex.2. Впиши пропущенные буквы.

C_t, f_t, kit_en, chi_k, b_g.

Ex.3. Подбери к русским словам английские слова из текста.

у Ани есть _____________

смешной _____________

цыплёнок_____________

толстый _____________         

красивый _____________      

Ex.4. Выбери и обведи номера предложений, которые есть в тексте.

  1. Anna has got a cat.
  2. It’s a big fat cat.
  3. Katrin is little, too.
  4. Katrin has got a kitten.
  5. Jackie has got a kitten.
  6. It’s a funny little kitten.
  7. Составь рассказ о Кате по образцу.

This is Mary. Mary is big. She is nine. Mary has got a chick. It’s a nice little chick.

Текст для чтения по английскому языку для 2 класса. #3.

Тема: животные, на ферме.

Farm animals

This is a dog. The dog is small. The dog is black. It says, «Woof-woof».

This is a cat. The cat is small. It is red. The cat says, «Mew-mew».

This is a pig. The pig is big. It is pink. The pig says, «Oink-oink».

This is a hen. The hen is little. The hen is red.

It says, «Cluck-cluck».  

This is a cow. The cow is big. It is brown. The cow says, «Moo-moo».

This is a duck. The duck is little. It says, «Quack-quack».             

This is a sheep. The sheep is white. It is big. It says, «Bah-bah».

Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.

The dog, the cat, the pig, the hen, the cow, the duck, the wolf, a farmer

Ex.2. Впиши буквы.

C_w, h_n, d_g, p_g, c_t.

Ex.3. Дополни предложения, подбирая слова  big или little

  1. The pig and the cow are ______.
  2. The cat and the dog are _______.
  3. The hen and the duck are _______.

Ex.4. Переведи на английский.

  • Ферма — _______,
  • Розовый — _______,
  • Белый — _______,
  • Маленький —

Ex.5. Oтгадай загадки.

It is big. It is brown. It says “Moo-moo”. This is a _________.

It is little. It is yellow. It can swim. This is a _________.

It is big. It is pink. It says “Oink-oink”. This is a _________.

Надеюсь, вам понравились эти задания по чтению для 2-го класса.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

grammar-tei.com

Упражнения по английскому языку для 2 класса к учебнику Биболетовой

Изучение English во многом возможно лишь механическому запоминанию. Это относится к словам, стихам и песенкам. Однако обучение грамматике строится на логических связях и закономерностях English. Разобраться в тонкостях грамотного письма и говорения помогут многочисленные задания из тренировочной книги по грамматике (Биболетова М.З.).

Барашкова Е.А. Грамматика английского языка. Сборник упражнений: 2-3 классы: к учебнику Биболетовой М.З. и др. состоит из более двухсот дидактических упражнений. Автор постарался, чтобы дети постепенно знакомились с новым материалом и, повторив его несколько раз, прочно усвоили и уверенно применяли на уроках.

Упражнения по английскому языку для 2 класса к учебнику Биболетовой М.З. намеренно упрощены, чтобы интерес, который учитель старательно воспитывает в детях, не пропал при выполнении слишком трудных заданий. Более того, к написанию предлагается только та часть предложения, к какому относится повторяемое правило.

Грамматика английского языка. Сборник упражнений: 2 класс: Барашкова Е.А. для российских школ предлагает задания только на родном детям языке. Таким образом, второклассники смогут без труда разобраться в требованиях и написать упражнение уверенно. К названному сборнику прилагается справочник для пап и мам.

Задания в книге «Грамматика английского языка: Барашкова: 2 класс» к учебнику Биболетовой имеют привязку к соответствующему материалу в справочнике для пап и мам. Завершает сборник тренировочных упражнений удобный для поиска список ответов ко всем заданиям. Проверить решения будет легко и родителям и педагогу.

Для того чтобы выполнить упражнения для детей 2-го класса по английскому, требуется лишь несколько минут в день. Поэтому возможны ежедневные занятия, которые не позволят забыть правило и укрепят знания маленьких школьников. Записываются ответы прямо в книге.

Применение грамматики английского языка Барашковой Е.А. для 2 класса в сочетании с книгой для родителей, принесет ощутимую пользу: через два-три урока, второклассник станет разбираться в грамматике лучше, его знания повысятся, интерес к уроку возрастет.

Издательство: Экзамен
Год издания: 2012
Автор: Барашкова Е. А.
Формат: PDF
Количество страниц: 125
Язык: Русский, Английский

 

Скачать бесплатно upragneniya_angliyskiy_2_klass_uchebnik.pdf

www.vse-dlya-detey.ru

Английский язык 2 класс на сайте Все Для Детей.ру

  • Статьи о детях
    • Советы родителям
    • Здоровый ребенок
    • Досуг с детьми
    • Развитие ребенка
    • Обучение ребенка
  • Школьные учебники
    • Математика
      • Математика 1 класс
      • Математика 2 класс
      • Математика 3 класс
      • Математика 4 класс
      • Математика 5 класс
      • Математика 6 класс
    • Английский
      • Английский язык 1 класс
      • Английский язык 2 класс
      • Английский язык 3 класс
      • Английский язык 4 класс
      • Английский язык 5 класс
      • Английский язык 6 класс
      • Английский язык 7 класс
      • Английский язык 8 класс
    • Русский язык
      • Русский язык 1 класс
      • Русский язык 2 класс
      • Русский язык 3 класс
      • Русский язык 4 класс
      • Русский язык 5 класс
      • Русский язык 6 класс
    • Окружающий мир
      • Окружающий мир 1 класс
      • Окружающий мир 2 класс
      • Окружающий мир 3 класс
      • Окружающий мир 4 класс
    • Детская энциклопедия
    • Чтение в школе
    • Информатика в начальной школе
    • Тесты для школьников
    • ГДЗ для школьников
  • Дошкольные учебники
    • Математика для дошкольников
    • Прописи для дошкольников
    • Английский для дошкольников
    • Азбука для детей
    • Развивающие книги для детей
    • Тесты для дошкольников
    • Обучение чтению
    • Книги по логопедии
    • Дидактические карточки
  • Детская литература
    • Детские комиксы
    • Сказки для детей
    • Книги для малышей
    • Стихи для детей
  • Раскраски для детей
    • Раскраски из мультфильмов
    • Раскраски для мальчиков
    • Раскраски для девочек
    • Раскраски для малышей
    • Раскраски про животных
    • Раскраски о природе
  • Аудиокниги для детей
    • Аудиосказки
    • Аудиокниги на английском
  • Детские поделки
    • Поделки из пластилина
    • Поделки из бумаги
    • Аппликация
    • Рисование

Menu

  • Статьи о детях
    • Советы родителям
    • Здоровый ребенок
    • Досуг с детьми
    • Развитие ребенка
    • Обучение ребенка
  • Школьные учебники
    • Математика
      • Математика 1 класс
      • Математика 2 класс
      • Математика 3 класс
      • Математика 4 класс
      • Математика 5 класс
      • Математика 6 класс
    • Английский
      • Английский язык 1 класс
      • Английский язык 2 класс
      • Английский язык 3 класс
      • Английский язык 4 класс

www.vse-dlya-detey.ru

Интерактивные задания для 2 класса. 1 четверть


Здравствуйте, друзья! Давненько я не выкладывал никаких новых материалов на сайт. Пожалуй, сегодня пришло время порадовать блог и его читателей чем-нибудь новеньким.

А чем именно — сейчас узнаете. Дело в том, что в этом году мне дали вторые классы: 2а, 2б, 2г. Предмет для учеников новый и хотелось сделать так, чтобы интерес к нему не пропал, а только развивался с самого начала его изучения.

И традиционно пообщавшись с родителями второклассников, многие из которых полностью разделяют мою точку зрения, вот что я придумал:

На своем сайте я сделал для родителей и учеников специальную страничку, где пообещал выкладывать разные интересные дополнительные материалы для того, чтобы их можно было посмотреть дома и научиться чему-то.

Когда я это объявил на собрании, честно говоря, я сам не особенно понимал, что я имел ввиду под абстрактным «разные интересные дополнительные материалы». Сказал: «Давайте к этому относиться как к эксперименту. Получится — хорошо, не получится — не будем заморачиваться».

После собрания включился мозг. Начал обдумывать идею. И — придумал! Разные интересные материалы буквально находятся у меня в руках. Поясню.

У меня есть учебник (мы работаем по учебнику Кузовлева) и великолепная программа iSpring QuizMaker, которую я прикупил уже давно, но не очень активно ей пользуюсь. Пришло её время. С помощью этой мощной программы я могу создавать великолепные интерактивные задания для своих учеников, которые, безусловно им понравятся, так как там легко можно подключить наглядность, озвучивание, интерактивное взаимодействие и оценку работы ученика.

Мне настолько понравилась эта идея, что я тут же приступил к разработке первых заданий, после чего разместил их на нашей «родительско-ученической» страничке.

Скажу прямо, не все родители до сих пор разобрались, как зайти на мой сайт, но те ученики, у кого без проблем получается заходить и скачивать дополнительные материалы — просто в восторге.

Спрашиваю:

— Понравились задания?

— Да!!! А сегодня ещё задания на компьютере дадите?

Один усердный второклассник вообще каждый раз распечатывает странички с отчётами о том, насколько успешно ему удалось пройти эти задания дома и с гордостью вручает мне перед уроком.

Вот такой интересный опыт, помимо участия в конкурсе, я получил в первой четверти этого учебного года. То ли ещё будет?)

Первая четверть у нас заканчивается на этой неделе и, естественно, у меня накопилась уже целая коллекция таких интерактивных заданий. Сегодня я предлагаю Вам скачать 5 таких заданий.

Посмотрите, присмотритесь, подумайте, будут ли полезны эти задания для ваших учеников или, быть может, у Вас есть кому их посоветовать — родителям, другим учителям, работающим в начальных классах.

 

Вы можете нажать по одной из 5 ссылок и скачать нужное упражнение. При выполнении заданий обязательно включите звук на компьютере (колонки или наушники).

1. Приветствие на английском языке
2. Сопоставь английские и русские звуки. 1 часть
3. Чтение букв. 1 часть
4. Имена друзей Майка и Хелен
5. Вставка букв по транскрипции с картинками
6. Слово LIKE
7. Сопоставьте английские и русские звуки. 2 часть
8. Новые герои парада в честь Дня Благодарения
9. Неопределенный артикль а
10. Соедините звук с животным или предметом
11. Прочитайте и объясните употребление артикля а
12. Сопоставьте английские и русские звуки. 3 часть
13. Имена и характеристики новых героев
14. Выбери гласный звук, который звучит в слове
15. Картинки и действия
16. Like — Likes
17. Описание друзей Майка и Хелен
18. Повторение изученных букв
19. Повторение изученных слов
20. Цвета
21. Сопоставь английские и русские звуки. 4 часть
22. Цвета радуги
23. He, She
24. Is not, big, small
25. Расследование Шерлока Хемлока
26. Зелибоба
27. Изучение сложных звуков
28. Новые слова для описания героев
29. Домашние питомцы
30. фразы We are, they are
31. Сопоставь английские и русские звуки. 5 часть
32. Новые местоимения: His, her, my…
33. Урок чтения
34. is — are
35. Английский алфавит

Примечание: если после запуска упражнения на вашем компьютере появится такое окно 

то нажмите на слово «Подробнее», а затем в следующем окне нажмите «Выполнить в любом случае»

Такое сообщение появляется в том случае, если компьютер ещё никогда не встречался с подобными программами, и он на всякий случай предостерегает Вас. 

Надеюсь, Вам пригодятся такие упражнения в вашей практике.

Да, я составлял упражнения, ориентируясь на свой УМК. Но даже если у Вас не Кузовлев, посмотрите, и оцените задания. Вполне вероятно, такие задания подойдут и вашим ученикам.

P.S. Кстати, забыл сказать, что большинство упражнений в коллекции идут с моим аудио-сопровождением.  

englishvideoles.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *